Monotropa hypopitys L.

Família: MONOTROPACEAE

Gènere: Monotropa

Sinònims: Monotropa hypopitys L. var. glabra Roth Monotropa hypopitys L. subsp. hypophegea (Wallr.) Holmboe

Distribució per províncies: Barcelona. Castelló. Girona. Illes Balears. Lleida. Tarragona.

Distribució per illes: Mallorca.

Distribució general (Fitogeografia): Bòreo-subalpina

Categoria UICN: LCRisc mínim

Època de floració: GenFebMarAbrMaiJunJulAgoSetOctNovDes

Formes vitals: Geòfit.

Hàbitats: Alzinars, carrascars i suredes. Sapròfit micorrízic de boscos humífers.

Característiques: Aquesta és una de les poques plantes de les Illes que es nodreix exclusivament a través de fongs, llavors ni fa la fotosíntesis ni és paràsit d'altres plantes; per aquest motiu és una planta que no és verda, és de color crema o groguenca. Només es pot veure quan floreix, llavors treu la inflorescència fora de la terra. És una petita tija, de menys d'un pam d'alçada, que té totes les flors a la part de dalt en una inflorescència pèndula, més tard acaba erecta. Les flors tenen forma de petites campanetes blanques que pengen. Se la pot trobar entre la fullaraca dels pinars i alzinars de la Serra de Tramuntana.